Sunday, August 11, 2013

Angan Mat Jenin Sampai Ke Bintang.

 

Saya adalah seorang yang suka berangan. Pernah dengar tak pepatah Melayu “angan-angan mat jenin” . Zaman sekolah dulu selalu dengar orang tua melarang kita berangan sebab takut jadi seperti Mat Jenin. Pada saya pu;a, tak salah berangan asalkan bukan angan-angan Mat Jenin. Dengan beranganlah baru kita ada matlamat yang hendak di capai.

Zaman remaja saya selalu berangan nak kerja di sebuah company besar sebab dulu saya bermula dengan kerja di company yang kecil sahaja. Alhamdullilah..angan saya tercapai jugak. Walaupun bukan angan-angan yang besar tetapi bila tercapai angan itu rasa banggalah jugak. Hehe.

Kini, dah berkeluarga. Lain pula anga-angan saya. Saya selalu berangan nak jadi JUTAWAN MUSLIMAH.!!

Dengan bergelar Jutawan saya boleh lakukan pelbagai perkara lain yang saya teringin nak lakukan sebelum saya tua dan mati.

Antaranya saya nak menderma untuk rumah anak yatim dan orang tua setiap bulan. Saya suka menggembirakan orang lain. Terutama keluarga saya sendiri. Suami, anak-anak, mama, mak mertua saya dan kawan-kawan saya juga. Saya nak supaya bila mereka susah saya bole tolong mereka bila-bila masa sahaja. Insya Allah!!!

Saya juga suka lihat pelakon Eja setelah dia berubah menjadi baik. Cara cakap yang lembut dan teratur buat saya hendak menjadi seperti beliau. Walaupun mungkin cuma watak di dalam lakonan tapi ianya menjadi inspirasi saya.

Saya juga selalu baca kisah-kisah Master-master Shaklee termasuk Bonda saya Arnie. Kisah mereka juga menjadi inspirasi saya untuk menjadi seperti mereka. Dapat fleksibili masa dan bebas kewangan . Bila saya bandingkan dengan keadaan saya yang bekerja sepenuh masa ni. Arghh..tersangat cemburunya. =_=.

Saya juga nak jadi boss pada biznes saya sendiri. Nak ada SOHO sendiri. Owh..saya sangat kuat berangan tau!! Hahaha

Saya yakin Biznes Online Shaklee dapat membantu saya mencapai segala cita-cita saya hendak menjadi JUTAWAN MUSLIMAH. Bunyi seperti sangat susah hendak dicapai kerana saya juga perlu berubah 360 degree!! Bukan senang nak jadi senang!!

Ya Allah, Kau permudahkanlah segala urusan ku. Ya Allah. Kau teguhkanlah niatku, imanku untuk mencapai cita-cita aku. Aminnnn..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...