Friday, May 3, 2013

3 Sebab Masalah Keputihan Berbau

 

Antara masalah UTAMA bagi kaum wanita ialah masalah keputihan. Saya percaya ramai yang ada masalah begini tanpa disedari. Kalau yang tak sedar tuh cuba buka panties anda sekarang dan periksa jika ada keputihan dan lebih kronik jika ianya berbau. Mesti tak suka kan? Huhu. Baunya pun kurang menyenangkan. Secara tidak langsung, keyakinan diri turun sebab kita akan rasa MALU pada suami.

Bayangkan..

Suami nak “on”, baru nak datang dekat dengan kita tetiba..

“eh, bau apakah yang kurang selesa di hidung abang ni yang?”, sambil mencari-cari punca datang bau tersebut. Si isteri cuma diam membisu sebab malu jika suami tahu masalah diri . Dan kalau dapat pulak suami yang mulutnya berbau longkang! Seterusnya akan menghantui kita setiap kali nak ON.

Jangan risau..kami kongsi dengan anda faktor-faktor penyebab masalah keputihan.

  1. Kerana jangkitan kulat candida dan bakteria yang berlebihan. Kenapa pulak terlebih? Sebab faktor pemakanan koranglah. Jangan tya kenapa nama kulat tuh candida yer. " Ahkak babap kang!
  2. Suka makan yang manis-manis. Contoh, suka makan donut dan chewing gum. Ini kena elak lah yer kawan-kawan
  3. Kurangkan juga makan buah-buah seperti nenas, sengkuang dan timun. Takdelah tak boleh makan langsung cuma kurangkan sedikit takpe kaannnn.

 

Next entry kita share cara atasi dengan supplement Shaklee pulak . Sekian ceramah kesihatan dari Kak Ton. Kak Ton comey kannn…Open-mouthed smile

Hubungi kami di teratakvitamin[@]gmail.com, atau SMS/WhatsApp ke 019-3169034(Suelynnda) untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook TeratakVitamin untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...