Thursday, March 15, 2012

Kurus seperti anak dara

SALAM
Biasanya lepas kita melahirkan, salah satu perkara penting yang selalu ibu-ibu fikir adalah menguruskan berat badan bukan? Samalah..saya juga begitu. Bayangkan zaman anak dara dalam 50kg aje.Lepas bersalin, makin naik berat badan .  Sampai tak sedar dah dekat 70kg . Dulu nak cari baju rembat aje tak perlu nak test-test bagai. Sekarang, pikir dua-tiga kali nak beli. Sebabnya saya nih jenis malas nak cuba baju sebelum beli. Saya kenan terus bayar. Hehe!

Bila dah hari-hari dengan rutin yang sama kadang -kadang kita terlepas pandang perkara yang satu ini. Bila kawan ataupun sedara mara tegur barulah tercuit. Itupun seperti kata pepatah, “dah terjatuh baru nak tergadah”. Barulah terhegeh-hegeh nak kuruskan berat badan. Lepas tuh, mulalah melilau cari produk-produk kurus yang ada kat luar. Just name it! Macam-macam ada. Ada bentuk pil, ada minuman. Saya juga dah cuba banyak jenis .Tapi biasanya tak jalan. Haha.

Zaman sekarang kita banyak back to basic. Contohnya, sekarang dah ramai parent mula pakai cloth diapers. Sebab apa?? Sebab pertama, ianya lebih murah dan yang penting bersifat semulajadi. Semua tahu kan yang kerajaan sekarang mengamalkan dasar Bumi Hijau . Jadi, kita nak duduk lama dibumi janganlah disiksa bumi kita lagi.

Ermm..nampak macam banyak dah melalut pula. Haih!!
Oklah, sama jugak dengan ubat-ubat kurus di luar sana. Kebanyakkan diperbuat dari bahan kimia. Kesannya mungkin belum nampak sekarang. Tetapi, ada juga ubat kurus yang boleh menguruskan badan tapi ada kesan pada bahagian lain. Contohnya, kulit muka jadi kering dan pucat. Padahal dah kurus ni.!! Kan tak berbaloi tuh.

Now, ada solution yang lebih sehat. Yang seratus peratus diperbuat dari bahan semulajadi. Tengok tesmonial di bawah :

 Testimonial dari Anis Ariesya :
salam..sekadar ingin berkongsi…Alhamdulillah selepas mengamalkan set B,ESP, vita E semasa  berpantang,berat turun dr 70 kg ke 49 kg dlm ms 2 bulan…bdn dh jd mcm zaman anak dara balik :)
Haaa..tak sentap ke tengok post kat atas. Mesti rasa aku pun nak macam itu jugak. Untuk pengetahuan, semua supplement yang diambil adalah dari bahan semulajadi.
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...