Thursday, December 5, 2013

Omega Guard atau Lechitin? Mana satu pilihan anda untuk kurus.?

 

Salam.

Salah seorang customer tersayang saya bertanya perbezaan antara Omega Guard dan Lechitin untuk set menguruskan berat badan. Beliau agak risau kerana beliau ada membuat research sendiri dan mendapati lebih ramai yang memilih Lechitin berbanding Omega Guard.

Kedua-kedua supplement ini dikategorikan sebagai pilihan untuk membakar lemak namun setiap satu ada kelebihan dan kekurangan sendiri.

Jom kita kenali setiap satu produk hebat ini.

Lechitin sebagai Pengelmusi Lemak?

Lecithin yang berasal dari minyak biji soya berfungsi mengemulsi lemak dan memastikan lemak kekal di dalam sistem digestive dan tidak memendapkan diri ke dinding membran menjadi lemak kental.
Emulsi lemak bermaksud lemak itu dipecahkan molekulnya kepada lebih kecil supaya ia lebih mudah bergerak di dalam sistem pencernaan. Jadi secara logiknya Lecithin berupaya membasmi lemak yang kita makan sewaktu itu dan bukannya 'membakar' lemak sedia ada yang sudah terkumpul di dinding membran.

Jadi, boleh kurus ke guna Lecithin ni? Terpulang. Kalau tiada lemak termendap, maka kuranglah lemak terkumpul. Jadi, Lechitin bukanlah pembakar lemak tetapi pengelmusi lemak. Jika tiada Lechitin, maka Herblax dan Alfalfa juga mempunyai fungsi yang sama.

Kita lihat pula fungsi Omega Guard sebagai supplement  untuk kuruskan badan.

Omega Guard tidak mengemulsi lemak tetapi fungsi minyak ikan membantu pembakaran lemak termendap. Haa nampak tak macamana kalau Lecithin dan Omega digabungkan? Macamana Omega Guard membantu pembakaran lemak? Fungsi Omega 3 melancarkan perjalanan darah ke otot ketika bersenam. Maka lebih banyak pembakaran lemak akan berlaku. Omega 3 berfungsi secara begini:
Menghalang pembentukkan lemak --> menambah metabolism --> bakar lemak
Ia juga berfungsi:

  • menghalang penghasilan hormon cortisole yg menggalakkan penyimpanan lemak.
  • Memperbaiki kadar gula dalam darah - beri lebih tenaga utk bersenam.
  • Menambah kadar penghasilan serotonin - kimia otak yang buat kita rasa kenyang - so boleh control makan.

Pengambilan Omega 3 akan membantu tahap insulin berada pada 50% kurang dr kebiasaan. Apabila kadar insulin rendah pembakaran lemak akan berlaku. Insulin rendah juga bantu kawal gula. Maka gula/karbohidrat tidak menjadi lemak. Jadi, sebelum memilih pembakar lemak, cuba fahami dahulu bagaimana ia berfungsi.

 

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Hubungi kami di teratakvitamin[@]gmail.com, atau SMS/WhatsApp ke 019-3169034(Suelynnda) untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook TeratakVitamin untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...