Wednesday, May 9, 2012

Berpantang ceasarian kali kedua.


Berpantang umumnya adalah tempoh yang paling sukar yang terpaksa di tempuhi oleh para ibu selepas bersalin.

Seperti ibu-ibu yang lain saya juga sedang berpantang anak kedua sekarang. Nasib saya tidaklah sebaik ibu-ibu yang boleh beranak normal. Saya terpaksa melahirkan anak secara pembedahan dan ini adalah pembedahan kedua bagi saya. :(

Setelah saya mengetahui yang saya perlu melahirkan secara ceasar saya sudah pun bersedia dari awal. Bermula dengan set hamil dan seterusnya set pantang dan menyusu. Ini kerana saya sedar berpantang bagi mereka yang melalui ceasarian lebih sukar dari yang bersalin normal.

Set pantang saya terdiri dari :-


Vitalea with Iron : mengandungi multivitamin dan mineral untuk menutup lubang-lubang nutrisi yang kurang daripada pemakanan. Tambahan iron diperlukan untuk mengekalkan hemoglobin level selepas kehilangan darah.

B-complex : memberikan tenaga serta bertindak sebagai anti-stress. Insya Allah dapat membantu mengurangkan risiko meroyan.

Vitamin C : meningkatkan antibody badan ibu serta vitamin C penting untuk penghasilan kolagen bagi mencantumkan balik luka jahitan.

Zinc : bertindak seperti ikan haruan yang membaik pulih luka daripada dalaman. Kekurangan zinc adalah punca kepada masalah rambut gugur.

Saya juga menggunakan Ostematrix untuk masalah sembelit dan ESP untuk susu badan.

OsteMatrix : Sumber kalsium dan magnesium yang membantu mengendurkan otot badan bagi memberi keselesaan pada tubuh ibu. Ianya juga dapat membantu masalah sembelit yang sering dialami ibu baru bersalin ( Sayalah salah seorangnya)

ESP : sumber protein bagi membantu memberi tenaga serta mempercepatkan penghasilan susu badan apabila konsep asas penyusuan : supply vs demand dipenuhi.


Perbezaan yang saya rasa seperti :

1>    Rambut tidak gugur. Kalau dulu bersepah rambut atas lantai sampai tak larat nak sapu rumah rumah hari-hari.
2>    Tumit kaki dah tak pecah.
3>    Kulit muka lebih lembap. Kulit muka saya sebenarnya jenis kering . Sejak consumed set shaklee muka jadi lebih lembap dan saya suka sentuh kulit muka saya sekarang. Haha
4>    Luka bedah cepat baik. Dalam masa kurang seminggu dah baik. Saya tak perlu takut lagi kalau luka di tempat bedah terbuka .

Apa yang istimewa sangat  dengan set berpantang Euphoria ini?

1.     Anda boleh mengambilnya sebaik sahaja bersalin samada secara normal ataupun pembedahan.
2.  Jika anak anda mengalami jaundice ( kuning), anda masih boleh mengamalkannya seperti biasa.**
3. Set ini terdiri daripada supplement semulajadi. Oleh itu, anda boleh meneruskan pengambilannya walaupun setelah habis tempoh berpantang.
4.    Selamat untuk ibu yang bercadang untuk menyusukan anak mereka kerana bukan sekadar memberikan kecergasan kepada tubuh si ibu malah bayi juga mendapat khasiat.**



 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
 
Sumber: http://www.mychibibox.com/

DAPATKAN SET BERPANTANG SEPERTI SAYA UNTUK MERASAI KEHEBATAN-NYA. INSYA ALLAH. 



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...