Saturday, April 14, 2012

Anak anda kurang makan dan memilih makanan?

“Saya takut kalau dia tidak makan, kesihatannya akan terjejas dan menjadi kurus. Saya juga risau kalau dia menghidap sebarang penyakit.”
Itulah antara keluhan insan bergelar ibu tatkala membicarakan mengenai masalah anak mereka yang sukar mahupun terlalu memilih makanan.

Pelbagai cara mungkin sudah dilakukan oleh golongan ibu dan bapa untuk menyuruh dan menggalakkan anak mereka makan. Ada yang menggunakan pendekatan memujuk, merayu, berleter, memarahi, mengugut dan menipu.

Ada juga yang menggunakan strategi lain seperti menyanyi, bercerita dan tidak kurang menari bersama anak mereka acapkali makanan berjaya disuapkan ke dalam mulut si manja.

Jangan risau!! Mealshake dapat membantu. 



Jom tengok testimoni dari salah seorang customer yg dah berjaya.


Anak anda picky eater?
Samalah anak sayapun. Namun sekarang selera makannya sudah menigkat. Syukur Alhamdullilah. Saya telah mencampurkan sesudu MealShake Shaklee ke dalam susunya setiap pagi.
Sekarang walaupun saya masukkan sayuran ke dalam nasinya, beliau makan ja. Kalau dulu, "no no no" siap dengan jari. Then terus sentap xnak makan. Dah la makan pun sejemput.
Bestnya rasa bila dia nak makan tanpa luak balik tu.
Sekarang memang wajib makan lunch dan dinner. Kalau lambat dia boleh cakap "Ibu makan time", "Ibu, Nazhan nak nasi". Kalau dulu... Sorry la nak request nk makan. Boleh pulak berhari xmakan nasi, relax ja. Syukur Alhamdulillah dengan perubahan sejak sebulan ni. Mudah mudahan berterusan sampai bila-bila.


Mealshake mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan dan jika dihidang seperti yang disarankan ia kaya dengan sumber kalsium dan protein yang amat diperlukan oleh kanak-kanak untuk membesar, kuat dan sihat.

Mealshake ialah gabungan mukltivitamin, multimineral dan protein soya yang membekalkan keperluan nutrisi anak-anak yang sedang membesar. Amat sesuai untuk anak-anak yang aktif, memilih makan, kurang selera makan, sibuk beraktiviti dan yang memerlukan sokongan untuk menguatkan imuniti.
Terdiri dari gabungan bahan2 semulajadi yang diproses dengan kaedah natural agar lebih mudah diterima oleh tubuh tanpa kesan sampingan.

Saper yang sesuai mengambil MEAL SHAKE  SHAKLEE?
  • Anak-anak yang kurang berselera untuk makan
  • Anak-anak yang tidak suka makan vitamin dalam bentuk pil
  • Anak- anak yang cerewet dengan makanan
  • Yang mempunyai masalah sembelit
  • Yang mempunyai masalah asma ( utk kanak-kanak, mestilah berusia setahun ke atas )
  • Yang mempunyai masalah kesihatan ( demam panas, selsema, batuk-batuk )
 * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Source:
http://www.hmetro.com.my/articles/Risikoseriuscerewetmakan/Article


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...